Drybrush este o tehnică de pictură în care o pensulă care este relativ uscată, dar încă ține vopsea, este folosită pentru a crea un desen sau o pictură. Încărcarea este aplicată pe un suport uscat, cum ar fi hârtie sau pânză amorsată.
Peria este încărcată cu vopsea foarte vâscoasă sau groasă și apoi aplicată pe un suport uscat. Când se utilizează medii pe bază de ulei, cum ar fi vopseaua în ulei, se folosesc tehnici similare, deși în loc de apă, pensula este folosită uscată sau orice ulei sau solvent este îndepărtat. Deoarece vopseaua în ulei are un timp de uscare mai lung decât mediile pe bază de apă, periarea sau amestecarea loviturilor de pensulă uscată este adesea evitată pentru a păstra aspectul distinctiv al tehnicii de vopsire cu pensula uscată.
Periajul uscat pe bază de ulei poate fi, de asemenea, frecat pe hârtie, pânză sau gesso absorbant cu perii cu peri rigidi, pentru a conferi efecte netede, în stil pastel sau aerograf.
Pentru vopsirea cu pensula uscată se folosește o cantitate mică de ulei. Culoarea se diluează cu câteva picături de ulei de in sau solvenți. Din acest amestec se adaugă foarte puțină culoare pe pensulă. In pasul urmator pensula cu culoarea pe ea se intinde foarte bine pe o paleta de culori si se secreta uleiul. Peria trebuie să fie uscată la sfârșitul acestui pas.
Acum un strat foarte subțire de culoare este aplicat pe o hârtie de acuarelă. Prin relucrarea cu o radieră în acest moment este posibil să se încorporeze diferite efecte de iluminare și detalii.
Imaginile pictate cu o pensulă uscată sunt caracterizate de tranzițiile specifice de lumină și umbră și tonuri de gossamer. O lucrare realizată în alb-negru pare similară cu un desen pe cărbune sau cu creion fin.

















